Педвсеобуч "Кібербулінг"

 

Всі ми вже неодноразово чули про булінг -   утиск, дискримінацію, цькування та інші види жорстокого ставлення однієї дитини або групи дітей до іншої при безпосередньому контакті.  Але в зв'язку з тотальною цифровізацією нашого суспільства і проведення  дітьми частину свого часу в Інтернет-просторі, хочеться звернуть увагу саме на КІБЕРБУЛІНГ.

КІБЕРБУЛІНГ -  це булінг із застосуванням цифрових технологій. Він може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах та мобільних телефонах.

Це неодноразова поведінка, спрямована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований.

Як приклиди:

- поширення в інтернет-просторі брехні;

- розміщення фотографій, які когось компроментують;

- надсилання погроз або повідомлень, які ображають;

- видання себе за когось іншого/іншу і надсилання повідомлень іншим людям від його/її імені.

Всі ці дії можуть презвести у дитини-жертви: 

Ментально – відчуття смутку, пригніченості, навіть злості, відчуття себе в безглуздому становищі.

Емоційно – відчуття сорому, втрата цікавості до речей, які дитина любить.

Фізично – відчуття втоми (втрата сну) або таких симптомів, як біль у животі та головний біль.

Відчуття того, що з тебе насміхаються або тебе переслідують, може заважати людям говорити або намагатися боротися з проблемою. У крайніх випадках кібербулінг може призвести навіть до руйнівної поведінки дитини по відношенню до себе. Тому, батькам надвичайно важливо бути в курсі справ онлайн-життя своєї дитини. 

Батькам і дітям слід пам'ятати, що кібербулінг залишає цифровий слід - це записи, які можуть слугувати доказами, які дозволять зупинити цькування. Дітей потрібно переконувати в тому,  що, щоб не сталося  в Інтернет- просторі необхідно розповісти дорослому, звернутися за допомогою до батьків/вчителів.  

УВАГА! Батькам дитини, що постраждала від булінгу або кібербулінгу треба завжди пам'ятати:
1. Не потрібно карати дитину, коли вона довірилась і розповіла про те, що стала жертвою кібербулінгу (або булінгу).
2. Дитина вже постраждала, і якщо батьки її не підтримають, наступного разу вона може не звернутися по допомогу.
3. Повністю забороняючи доступ дитини до інтернету (або до іншого простору у реальному житті) ви досягнете тільки того, що дитина більше вам нічого не буде розповідати.

Контролювати віртуальне середовище дитини украй важко. Але є певні правила, які допоможуть захистити дитину.

  •   Важливо, профілактичні дії з впровадження правил, або дії допомоги у випадку булінгу батьки робили спокійно і впевнено, даючи дітям позитивний емоційний ресурс захищеності, підтримки. Своє хвилювання і тривогу можна обговорювати з іншими дорослими, наприклад, іншими батьками, діти яких були жертвами булінгу (програма дій школи може включати організацію таких зустрічей). Варто також поставити до відома педагогів, поінформувати про наявність проблеми, адже це дозволить їм більш уважно і цілеспрямовано відстежувати ситуації традиційного булінгу, поєднання якого із кібербулінгом є особливо небезпечним. 
  •  Опановуйте нові знання. Батьки мають регулювати користування дитини новими технологіями, щоб не залишати дитину наодинці з віртуальною реальністю, батьки мають самі опановувати інтернет, навчатися користуватися планшетом або смартфоном тощо. Ви ж розповідаєте про правила дорожнього руху та правила користування побутовою технікою? Не забувайте й про правила безпеки в інтернеті.
  • Будьте уважними до дитини уважно вислуховуйте дитину щодо її вражень від інтернет-середовища звертайте увагу на тривожні ознаки після користування інтернетом, які можуть вказувати на те, що дитина стала жертвою (засмучена чимось, відмовляється спілкуватися тощо).
  • Підтримуйте довірливі взаємини з дитиною, доступно розкажіть дитині про кібербулінг, поясніть свою мотивацію: ви піклуєтеся, а не намагаєтеся контролювати приватне життя наголосіть, що якщо дитині надходять образливі листи, есемески або виникають інші проблеми в інтернеті, вона може розраховувати на допомогу батьків, не потрібно погрожувати покаранням за відвідування небажаних сайтів — ліпше пояснити загрозу, яку несуть ці сайти.
  • Здійснюйте обмежений контроль. Можна відстежувати події онлайн-життя дитини через соцмережі, спостерігати час від часу за реакціями дитини, коли вона в інтернеті. Щоб запобігти комп’ютерній залежності, регламентуйте час користування інтернетом, адже діти часто втрачають відчуття часу онлайн вагомим фактором впливу на дітей є позитивний приклад батьків: якщо вони самі просиджують години за розвагами в інтернеті, забороняючи натомість дитині, вплив їхніх виховних заходів буде суттєво низький.
  • Застосовуйте технічні засоби безпеки для захисту від інформаційних загроз навчіть дитину користуватися спеціальними безпечними пошуковими системами можна використовувати програми-фільтри батьківського контролю, які відкривають доступ тільки до обмеженого переліку безпечних для дітей та блокують шкідливі сайти з недитячим контентом (такі фільтри можна встановити в операційній системі або в антивірусній програмі).
  • Формуйте комунікативну культуру роз’ясніть дитині, яка її власна поведінка буде вважатися нормальною, а яка небезпечною чи безвідповідальною зауважте, що спілкування в інтернеті, як і в реальному житті, має бути відповідальним: воно може мати певні наслідки і для самої дитини, і для людей, з якими вона спілкується в інтернеті не варто створювати вигадані образи, негативно реагувати на кожне повідомлення провокативного характеру.
  • Доведіть до дітей, що анонімна свобода в інтернеті - умовна. Адже коли дії в інтернеті спричиняють реальну шкоду або кримінальну відповідальність, правоохоронні органи можуть довідатись інформацію з профілів, встановити координати комп'ютерів, з яких людина відправляла повідомлення тощо. Якщо кібербулінг має ознаки шахрайства, погроз, вимагання, відверто сексуальний характер, слід звернутися до правоохоронних органів.

Корисні посилання, які допоможуть вам :



Популярные сообщения из этого блога

Колегам на замітку. До Міжнародного дня толерантності.

Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення